22.9.08

Gotland

Så! Då var det dags för inlägget om Gotland! Håll i er nu!

I torsdags tog vi först bästa flyg till Gotland för att hälsa på min moster & kusiner, ja egentligen hela mammas släkt, då hon kommer där ifrån!


Vi började med att överraska barnen på dagis samt förskola och visst hade de växt lite på ett halvår!

Sedan drog vi hem och fikade och drack en herre-jösses massa té! Sedan målade vi med vattenfärger och barnen blev så smutsiga att det var dags för ett bad!



Och efter man har badat får man en valfri glass. Även de stora barnen som inte badat fick ta varsin glass!

Dagen efter det hade vi en fridag, så då gick vi runt i det kyliga Visby och tittade på en massa fina hus för inspiration!



Ja, mycket fint fanns det! Jag ska lätt köpa ig ett tiny-tajny hus innanför murarna när jag blir gammal!

Sedan gick vi till Visbys bästa utsiktsplats och njöt av den vackra vyn!

Fint inte sant?

Sedan träffade vi barnen igen och så gick vi till mitt favoritglass-ställe på hela Gotland, ja kanske hela Sverige! De hade utförsäljning, halva priset!


Favoritglassen är utan tvekan passionsfrukt.... den är gu-dom-lig!
Men polka, lakrits & sockerkakssmet är också goda! :)

Sedan åkte vi till Mommens farm och tittade på deras majsodling!


Så klappade vi lite lamm också!

Och hittade gamla fix-bilder på mig. Jag kunde pose:a redan då!

På söndagen åkte vi karusell och åt sockervadd. Jag och A åkte virvelvinden och jag börjar verkligen bli för gammal för sånt snurr. Jag asgarvade hela tiden och kunde inte resa mig upp efter turen och mådde lite illa resten av dagen. Puh!

Tack för oss! Ses snart igen! (Vi var så fula så ajg klippte bort våra ocharmiga huvudet)

Cate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar