9.10.08

Ajajajajbuff.

Jag var ju som sagt hos porklämmarn igår och aj-fan vad ont det gjorde. Jag kände mig som en mes som låg där och kved. Jag försökte distrahera mig på alla sätt!
Kolla på tavlorna på väggarna!
Tänka "åååå vad skönt... åååå vad skönt".

Andas som man gör när man föder barn.
Nypa mig själv någon annanstans för att avleda smärtan.

Prata med henne och ställa en massa frågor.

Ja jag provade massor av olika knep men inget tycktes fungera särskilt bra. De borde smörja på en bedövande slava innan de kör igång - ja det tycker ja, haha!

Men hur som helst - när det äääntligen var över 1,30h senare var det så skönt och allt var glömt och förlåtet. Och även om jag var lite rödmosig i ansiktet kändes jag så jämn, len, ren & fin!
Men då sa hon:
"Nu har jag ju jobbat upp allt till ytan så nu kommer du få lite blemmor dagarna fram över! Men jag har ett kit här som passar perfekt till dig och kommer att hjälpa dig att balansera huden!"

Så lämpligt, tänkte jag! Men jag är vilig att göra allt för att få perfekt hy till bröllopet så sjävklart köpte jag kitet. Hon borstade på lite ID-puder som är ett mineralsmink och sa att jag gärna fick sova med det på för mineralerna i sminket hjälpte huden att lugna sig! Har då aldrig hört på maken... sova med smink? Men ok då!

I morse när jag vaknade hade jag redan börjat blomma upp längs med käkpartiet... jippie.. eller? Så jag packade upp min nya md formulations-pryttlar och började lasa manualen steg för steg. Jag hörde hennes ord eka i huvudet:
"Det är på gränsen till läkemedel så var försiktig så du inte överdoserar. Dessa produkter ska räcka väldigt länge. Du lär dig snabbt hur lite du behöver. Smörj in rengöringen på torr hy och låt verka ett tag!"

Jag blev förvånad över hur skön hyn kändes efter att jag tvättat bort rengöringen. I vanliga fall brukar jag känna mig stram och skrika efter ansiktsvattnet direkt men inte denna gång. Jag kände mig redan ansiktsvattnad, insmord och klar! Härlig känsla som kändes rätt!

Nu måste jag ju rensa ur badrumsskåpet igen! Hatar att ha ett så litet och värdelöst badrumsskåp! Out with the old - In with the new!

Byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar