12.10.08

Zzz

Jag sitter här ensam, vaken ute på "Typing Edge" och lyssnar på Kleerup's Hero samt Alexandros små, svaga snarkningar! Hero är på nanovolym så tro inte att jag sitter och steker!

Vägde mig på svärmors våg nyss och trodde att jag skulle sätta i halsen då jag vräkt i mig sjukt mycket mat på kvällen men vågen visade tvärt om! Jag höll i stället på att sätta i halsen för att jag vägde så lite. Hur var det möjligt? Jag har ju inte tränat något, eller rört speciellt mycket på mig för den delen... det är ett mysterium! Ett mysterium jag hoppas fortsätter ett tag till då jag vill vara snyggt slimmad i brudklänning! Vi får hoppas bara att jag inte går lika långt som hon som bara åt en tomat om dagen och dog ett par veckor innan sitt bröllop - nej det vill vi ju inte!

Alexanders snarkningar har slutat, Hero likaså... nu är det riktigt tyst... nästan lite läskigt. Även om det är hemtrevligt känner jag mig inte ritkigt som hemma! Alla dessa svarta fönster som bara visar mörker! Mörker åt ett håll... mig åt ett annat. Hoppas inte att någon står dår ute... i vassen. Vinden ligger på lite från väst och det känns maximalt höstligt.

Jag smuttar lite på ett vin för att kicka igång sömnmekanismen, men den tycks fungera dåligt just nu. Typiskt! Jag som alltid somnar på fester om jag blir bjuden på rödvin!

Hjälp! Vad var det??? Konstiga knäppningar i huset. Ytterligare ett tecken på att jag inte ritkigt kan koppla av här! Just nu känner jag att jag aldrig kommer att klara av att bo på landet. Det är förmycket tomrum och mörker. Kusligt!

Ute på landet kan ingen höra dig skrika. Låter som en titel på en sämre tv-film. Jag tar ytterligare en munfull vin. För att lugna nerverna! Fortsätter jag i denna takten lär jag vara fritidsalko vid 30.

Det är någon underlig lukt som uppenbarar sig till och från. Den påminner lite om lukten som ett akvarie framkallar. Vatten, fisk samt fiskmat! Sådana små flarn i regnbågens färger. Som jag svamlar! Jag kanske är lite trött, trots allt!

Högst irriterande! Vad är? Jo det verkar som att det är något under tangenten ",". Den går mycket trögt att trycka ner. Orkar man ta tag i saken och kolla vad som är där under? Nej. Inte ikväll. Tittar på klockan och inser att jag kanske borde skrivit natt... eller i värsta fall morgon.

Har du verkligen orkat läsa ända hit? Näää... jag tänkte väl det! För mycket text blir man ju bara less på. Det är därför jag har så mycket bilder på min blogg!

YES! Nu tror jag vinet börjar övervinna mina celler. Ögonlocken känns tyngre. Men jag känner mig själv allt för bra. Går jag och lägger mig kommer jag bli lika pigg som då jag lämnade sängen. Ja, jag har faktiskt försökt att sova ikväll. Men då jag är för rastlös kan jag inte ligga och försöka att somna om jag inte är riktigt trött. Jag har aldrig kunnat sova. Har för mig att mor min berättat att jag slutade sova middag när jag var 9 månader. Jag vägrade, hon lyckades inte. Jag kunde bara inte sova! Nu sover jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Slutade sova middag ja, om det var så att vi någonsin fick dig att sova...du hade ju aldrig tid. Men när du sov så sov du snällt hela natten...mor

Skicka en kommentar