19.11.08

Back


Så var man tillbaka till "kontorslandskapet".
Jag var uppe klockan 7 i morse. Klockan SJU. Sist jag var vaken så tidigt berodde det snarare på att jag inte lagt mig kvällen innan och inte att jag var "morgonpigg". Men jag måste säga att det är ganska uppfriskande att gå upp med tuppen, vakna med solen och känna doften av daggen... eller frosten.. hm.

Så njuter man av en kopp grönt té och en morgonfralla av bake off-bröd när plötsligt svärmor med monster stiger innanför dörren. Direkt hoppar monstret på min påse med grejer som han ska käka upp. Jag säger åt honom att låta bli, han börjar då skälla som en galning och biter mig i hälsenorna. Jag står då blixtstilla och ser lugn ut, det ska tydligen hjälpa har jag hört, men det gör det ju såklart inte. Jag går sedan tillbaka och sätter mig på min stol och svärmor får rycka in och säga åt honom på skarpen. Hon lyckas bättre och jag blir imponerad av hennes förmåga att kunna ryta till.

Jag har så mesig röst så jag kan typ inte ryta.

Lite senare hör jag en massa konstiga läten från hunden.
"Nu äntligen bryter djävulen ut och vi får se hans rätta utseende" tänkte jag men istället lägger han en kräks på entre-mattan.
"Det var nog den där tändsticksasken han åt upp tidigare" sa svärmor...

Har jag sagt att jag hatar den här hunden?
"Alla tycker att han är så gullig, men oss lurar han inte. En ulv i fårakläder!" som en god vän till mig sa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar