6.11.08

Germs!

För en tid sedan skulle lillebror, pojkvän och jag se en film på bio! Vi parkerade i parkeringshuset och skulle gå mot hissarna. Ni vi kommit fram till dörren som leder in till hissrummet stannar alla plötsligt. Jag tittar på dörrhandtagen. Sedan tittar alla på varandra.

Lillebror:
Jag tänker inte öppna!
Jag:
Inte jag heller!
Vi tittar på varandra... sedan tittar vi på Alexander!
Alxander:
Vafa-an!

Alexander försöker att öppna dörren med hjälp av plånboken, jackärmen och lite fantasi! Han lyckas. Sedan springer vi fort in i hissrummet och fnissar lite granna. Där inne luktar det tigerhus. Ni vet! tigerhuset på Kolmården. Blech. Sedan är det dags att trycka på knappen. Jag trycker på hisknappen med skon. Hissen kommer. Handtaget till hissen är en lång trädstång som går längs med hela dörren. Jag tar tag i den högst upp där jag inbillar mig att bara 2% av hissåkarna öppnar dörren och efter som att de är lika äcklade av bakterier som jag har det mycket få bakterier på händerna!

Ja att åka hiss är en konst! Sedan snubblade jag över denna mackapär:


The Pocket UV Disinfector utilizes high-frequency UVC to offer optimal sterilization efficiency.The High Power UV-C light automatically powers up when flipped open.Waving the light on to any surface kills the harmful germs and bacteria found on toys, dinnerware, door knobs, and public fixtures.Using UVC light, 99.9% of all bacteria and viruses are destroyed in just a few seconds.

Endast i USA mina vänner - endast i USA.

Nej förresten! Säkert i Japan med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar