24.11.08

IPRED - Ifred?

Hej jag heter Cate och jag är kriminell!

Jag stjäl film och serier från tv- och filmbolagen.
Jag har och stulit musik både från Abba och Britney Spears.
Okej, jag erkänner.

Men jag vet att jag inte är ensam.
Jag tycker det är lite konstigt att man kan stjäla något som inte finns. Lite ettor och nollor.
Jag skulle aldrig stjäla en skiva från Åhléns.
Jag skulle aldrig sno en film från videobutiken.
Men jag tänker heller inte betala för några ettor och nollor som jag inte ens vet är bra?

När jag verkligen gillar en film köper jag den. Om det är en film jag sett fram mot länge ser jag den på bio. Film är bekant bäst på bio. Tycker jag att den låt är bra köper jag den från iTunes med gott samvete. Men jag vill gärna veta om det är bra innan jag köper det. Därför tycker jag att fildelning är svinbra.

Att tanka hem serier är också en frihet. Se vad du vill när du vill och utan reklam.
Är serien bra nog köper jag dvd-boxen.

Men nu kanske det är slut på la dolce vita.
Suck, suck, suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar