10.11.08

Katten Olga och Spöket


Olga berättar:

Jag har kanske inte berättat att det spökar i vårat hus. Ibland luktar det piprök och någon går genom väggarna, nu är det ju bara jag som ser det men Husse och Matte frågar mig hela tiden vad det är jag jagar och vad jag ser!

En dag när Matte var på jobbet och Husse var nere på stan var det något konstigt som hände, men jag vet inte vad!

När Husse kom hem satt jag i alla fall fast i draperiet. På något konstigt sätt satt jag insnurrad i köksdraperiet, allt var bara en enda stor knut runt min hals, jag hängde mer eller mindre fast. Jag hade inte fastnat i halsbandet , och jag fattar inte hur det gått till.
När jag hörde att Husse kom hem skrek jag på honom att han skulle hjälpa mig loss.
Han kom snabbt till mig och försökte trassla upp knuten, det gick inte speciellt bra så han tog av mig halsbandet och det hjälpte inte ett dugg det heller. Då fick han hämta saxen och klippa lite och tillslut kom jag loss.

Nu sitter det kvar en stor härva mitt på draperiet, Matte har försökt, Husse har försökt men härvan den är kvar. Som sagt vet jag inte hur det gick till och det konstiga av allt är att det låg en stor bok som ramlat ut ur bokhyllan och några böcker såg ut som om de skulle ramla ur hyllan när som helst.

Hur gick det till? Fråga inte mig! Jag orkar ju inte bära böcker ur hyllan, och förresten var det för högt upp! Det är jobbigt med minnesluckor! Tur att Husse kom hem så snabbt för jag hade inte orkat sitta där så länge till !

Stackars katt! Vara med om sådana hemskheter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har nu repat mig från dessa hemskheter och mår riktigt bra. Husse och Matte har klappat och kramat och verkligen brytt sig om mig.Dessutom är det numera lås på min kattlucka som bara jag har nyckel till, så jag hoppas spöket är utlåst oxå! OLGA

Skicka en kommentar