24.11.08

Mineralsmink


I lördags hade vi mineralsminkskväll hos Sara.
Hon hade köpt hem ett kit från ID som vi skulle prova. Vi tittade även på en instruktions-cd, haha!
Det enda negativa jag kände var att det var helt fel färg för mig. Jag såg även lite grynig ut i deras puder, men det täckte ganska bra och jag som har lite fetare t-zon blev positivt överaskad då pannan inte alls kändes fet inte ens in på sena kvällen!

Jag har själv en bytta med puder från Avanya som jag fick av syster och den är mer i min hudton.
Det bästa är att det sitter så länge. Jag hade pudret på när jag var ute och sprang och jag såg nysminkad ut när jag kom hem! Det går också bra att sova med då mineralerna är bra för huden!
Helt otroligt eller hur?!

Nu har jag i alla fall googlat lite på mineralsmink och har kommit fram till att märket Lily Lolo verkar vara värt att testas. De har gullig hemsida och söta burkar samt produkter med katchy namn!
Det är billigt också och har ett stort sortiment. Men bäst av allt verkar de ha fått bra betyg från användarna!

Några produkter jag är sugen på:

Foundation - Blondie

Finishing Powder - Flawless Silk

Cover Up - Nude

Bronzer - Waikiki

Blush - Rosebud

Eye - Gunmetal

Eye - Angelic

Lip - Nude Shimmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar