13.12.08

Kunden har alltid rätt... eller?

Jag hittade en ny sida som är lite som tjuvlyssnat!
Kunden har (inte alltid) rätt!
Kolla in dem om ni har tråkigt!

Jag har ju själv jobbat lite inom servicebranschen och funderar på om jag varit med om något liknande... jag minns i alla fall en grej jag fortfarande är lite paff över!

Vi hade hade buffé på krogen och jag skulle gå ut med mera bröd!
När jag vänder mig om för att gå tillbaka stoppar en av kockarna mig och frågar:
Vet du när räkafton slutar?
Jag:
Njaa, man får väl äta tills man är klar det är ju inte direkt...
Jag blir avbruten av en kvinna (35 år) som stod i baren och hon säger på bräkig stockholmska med irriterad ton:
Jaaaa, män dea fattar ja väl! Så dum i huvudätt e ja väl intä, klart man får vara kvar tills man eatit fäärdigt! Jag undrar när ni slutar me rekafton för säsongän...
Nu minns jag inte vad svaret var, men jag svarade i alla fall på hennes fråga varpå hon sa "Va?" och jag svarade på hennes fråga igen och hon kollade drygt på mig. Jag visste inte vad jag skulle säga för jag blev så himla paff av hennes arga ton att jag vände och gick in till köket igen med min brödkorg.

Hon hade senare refererat till mig som en högst otrevlig flicka!
Jag fattar fortfarande ingeting trots att det var 2,5 år sedan. Är det någon som är trögfattad är de väl jag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Nollåttor. :)

Anonym sa...

Hon är närmare 60 än 35 ;)

Skicka en kommentar