7.1.09

Hej Kära Blogg!

Förlåt för att jag varken skrivit mycket eller ofta men det har ju som bekant varit jul och allt vad det innebär så jag har rätt ut sagt haft annat för mig (Jo det stämmer! Mitt liv är inte så intressant vanligtvis!).

Så det jag har att berätta nu är väl hur jag firat jul och nyår.
Ska vi börja?

Det hela började med att vi åka upp till systra-mi i sthlm och skulle för ovanlighetens skull fira jul där. Detta var något vi inte gjort förut men såg mycket fram emot. Det var Alexander, det var lillebror, det var syster med sambo och såklart jag då!

Efter som att ingen vill vara med på bild på bloggen får ni nöja er med en bild på den fina granen vi tog med oss samt årets skägg:


Så fint, så fint!
Vårt besök bestod av sällskapsspel, godis och julskinka.
I julklapp fick jag av min syster världens bästa hårinpackning. Jag har nog aldrig varit med om lenare hår! Jag fick och ett bodybutter som luktar godis och jag kan inte sluta smörja in mig med det och sist men inte minst en ansiktstvätt som luktar Fanta! Gött!
Tack för allt jag är helnöjd!

Efter julen, alltså mellandagarna, stack vi till min faster samt kusin med nyfödd bebis!
Hon är det sötaste lilla bebis jag någonsin sett! Hon ser precis ut som en liten docka! Jag har kommit fram till att hon ser ut som mamma när hon är vaken och pappa när hon sover!
Här ser vi hur hon ligger i morfars famn (han är helkär i henne) samt småpotatis färdiga till midsommar:


Vi åt tacos och självklart satt tjejerna och pratade bebis och gullade och killarna lekte med en helikopter med simulator på datorn. Ja det stämmer! Man skulle alltså öva på att flyga med helikoptern på datorn innan man flög den på riktigt!

Sedan kom kusin nr.2 på besök ändå ifrån Holland och även hon väntar smått, något som är färdigbakat till bröllopet! Jag har kommit fram till att det kommer bli mycket småttingar på bröllopet! Det blir väl trevligt!

Hon och hennes mor hade jättefina armband jag skulle vilja lägga vantarna på. Tyvärr vet jag inte var man kan köpa med utöver Göteborg!

Sedan blev det dags för nyårsafton och våra planer blev inte riktigt som vi tänkt då pappas sambo hamnade på sjukhus under julhelgen tänkte vi att vi skulle fira nyår med dem så de fick det lite familjärt under högtiderna! Och inte bara det... det blev pappa-träning också:


Underbart sött inte sant?
Kom precis underfund med att den godaste egenskapen en kille kan ha är att vara barnkär - och det är han. Sicken tur!

Och nu var det dags för lite random pix:





Vår söta lilla snöboll syns nästan inte efter snötäcket som föll! Jag vill också tillägga att mina kära faster som syns i grått på bilderna är runt 64 år och har inte ett enda grått hårstrå på skallen, okej kanske 5-10 stycken men jag tycker att det är helt otroligt och hoppas på att jag får samma gener! Nej, hon färgar inte håret.

Förutom att låna hennes bebis ibland passade jag på att låna kusins glasögon. Jag känner att jag skulle vilja ha något diskretare att byta av med när glasögonen inte matchar det jag har på mig. Man kan ju inte vara preppy varje dag:

Helt ok faktiskt jag skulle nog kunna tänka mig något liknande själv! Jag rörde dessutom om i Martins godaste hummerstuvning som var snäppet vassare än hamnkrogens hummersoppa... mmm, mat vad hungrig jag blev!

Sedan var det dags för 13-dagsafton och vi åkte iväg till Oxelösund för den årliga kalkonmiddagen. Fasters man kommer från England och där äter man ju kalkon i juletid. Vi börjar med en bild på när alla väntar på att bebisen ska komma:




Tyvärr blev det ingen bild på själva middagen, jag missade tydligen det!

Men nu kommer den lille twisten - Viktor fyllde 25 samma dag så på natten drog vi tillbaka till Norrk. och firade av honom på Hugo:





Sedan skulle vi dra och käka på Max med det var stängt så vi drog till Shell istället och det syntes att det var den bästa dagen i hans liv. Det riktigt lös om honom - lös orange!

The End

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken fin historia och vilka äventyr! alex passar som pappa och tante lisa blir helt rörd och ser fram emot en liten sötis som hon kan skämma bort! =) puss puss

Anonym sa...

kära cate, vilken bra update! min är inte alls lika bra, bara text, men bilder kommer sen. jag tog massa bilder på huset och stan då jag var hemma så att jag kan kolla på dem då jag längtar hem, haha. men annars var julen supermys, bara att vara hemma igen var ju hur hrligt som helst. jag fick precis som jag ville hela tiden! :D

Skicka en kommentar