8.1.09

Samtal med mor inatt kl 3.30.

Kort och gott tog jag och flydde mitt jobb inatt, jag var tvungen att åka 25 mil, så min resa började kl 23.30 från Kapellskär och slutade runt 2.30 i mammas säng i Norrköping. Där låg vi mor och dotter, klockan hade hunnit slå lite över tre...

- Förresten, var det mycket trafik nu? Frågade mamma
- Nja, mest lastbilar.
- (med ett litet flin) Som körde om dig?
- Nej pucko jag körde om dom.
- VA, GÖR DU SÅDANT OCKSÅ!?
- Nej mamma, lugn, jag cykla hit.
- På motorvägen?
- Nej innanför viltstängslet..

Ett garv utbryter...

- Nu fick jag en bild framför mig sa jag till min mamma..
- Jasså, på vaddå?
- Någon med cykelhjälm och två pippitoffsar i vinden..
- Menar du mig nu eller?
- asg, mmmm..
- Men du är ju så gammal att du får cykla vilt i stan..

Mamma har nämligen en historia då hon försökte göra cykelhjälmen populär på lindövägen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mamman här! "Men du är ju så gammal att du får cykla vilt i stan" Tack för den och för efterföljande skrattanfall som höll i sig en bra stund. Jag känner mig liksom fri på nåt sätt...;) Här kommer nästa...

Ikväll. Min dotter språkade med Cate.

D: Mamma har köpt en dvd. Men hon har ingen tv till den...

C: Går det inte att köra dvd på den tv:n hon har?

D: Jorå, VHS också...

Skicka en kommentar