2.2.09

Hälsningar från Teddie & Freddie

Som de flesta redan vet så är vi kattvakter på slottet en månad då matte och husse är på Hawaii och göttar sig! Jag lovade att uppdatera matte om hur katterna har det!

Idag när jag skulle kolla läget var mattan helt i-hopskrynklad och överkastet likaså på golvet! Om det är några spöken som varit farten vet jag inte men jag gissar på att det är fröknarna bus som lekt ta-fatt eller liknande!



De äter väl inte så extremt mycket, men det brukar ju vara vanligt när "mattor och hussar" reser bort. Pappas katter, eller ska jag säga hans sambos katter, är likadana!
Ibland sitter jag inne hos dem och surfar eller läser och leker med snöret som verkar vara deras favoritleksak! Tyvärr är snöret helt borttappat och jag hittar det inte längre! Ibland sätter jag på radion också men efter som att Tommy grävde sönder en elkabel när han skulle fixa väg till Farmor så har vi varit strömlösa titt som tätt de senaste dagarna! Ja ni minns ju det hände ju innan ni åkte - såklart!
Den ena är mer kelig än den andra, ja jag skulle vilja säga att den andra är väldigt svårflörtad.

Vem är vem förresten! Jag kallar dem båda för Teddiefreddie!

Återkommer om ett par dagar igen!
Kramar från Ankeborg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, tack för rapporten! Mycket uppskattat! Ser ut som det brukar vara, med mattan som rör på sig och överkast som försvinner (snart ligger det intryckt längst in under sängen...). Den tjocka katten heter Teddie, hon brukar (som på bild 1) ligga på soffryggstödet. Freddie är den anorektiska och är hon som fullkommligt älskar att leka med snöret (och ligger alltid på överkastet)! Om du tittar i vårt gröna rum, under spegelbyrån finns det en vit papplåda med en massa kattleksaker. Där finns en rulle med snöre, om du vill skaffa ett ny favoleksak till dem. ;D Hoppas ni har det bra och känner er som hemma! Tack så jättemycket för all hjälp! Känns tryggt att ni passar både våra busar och huset!

Skicka en kommentar