26.3.09

Jo, den där inflytningsfesten! Vahetteree..

Nyss hemkomna från vackra England var vi hoppfulla inför besöket på torpet!

Äntligen skulle vi kunna flytta in våra grejer - trodde vi!

Nä vi kliver in i hallen ser vi att badrumgrejerna inne på gästtoaletten är uppställde och vi börjar genast ratta i kranarna.
"Hurra", det fungerar!

Sedan öppnar vi dörren till vardagsrummet och vågen slår emot oss!
"Jag kan inte andas" skriker jag och börjar stressat rycka i handtaget till ytterdörren, som oftast krånglar, men får inte upp den. Jag börjar rycka ännu mer och får tillslut i mig frisk luft!

Alla golven var nyslipade och lackade men resultatet blev inget bra och ska lackas om idag. Det finns då inte en chans att vi skulle kunna vara där i morgon!

Visserligen blir fyllan billigare då man knappt behöver någon alkohol alls, men risken att dö ökar ju också och det vill vi ju inte!

Det var det här jag visste skulle hända men det känns dumt att lägga över allt på Alexander som aldrig renoverat hus förut och har inte en aning om vilken tid det tar!

Självklart ska vi ha vår inflyttningsfest, bara inte denna helg. Kanske inte nästa helg heller enligt min erfarenhet.
Det är väl helt enkelt bäst att bestämma datum när huset ÄR klart och inte innan.

Det skulle dock vara roligt att hitta på någonting ändå!
Är det någon som har några förlag?

Kramar från Alexander och Catrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar