31.3.09

Macaroner - Ladurée




Nu har jag äntligen mumsat i mig alla macaroner vi köpte!
Tyvärr passade de vackra färgerna inte ihop med mina smakval så mina macaroner ser bara bruna och tråkiga ut!

Såhär tyckte jag:
Överlag - Poröst marängskal med krämig syltaktig fyllning!

Vanilj - lite platt i smaken... inte äcklig men inte så god heller!
Hasselnöt - Mer spröd och "crunchy". Smakar som nötcremen i påsar!
Kaffe - Tjockt skal och god fyllning. Favoriten hittills! Rund smak av kaffe utan att vara besk!
Karamell - Svingod! Smakar typ gräddkola eller knäck! Superkletig fyllning som smälter i munnen! Sjukt söt dock!
Apelsinchoklad - Härlig blandning mellan chokladens bittra och apelsinens syrliga!
Ros - Oj vilken smak! Smakar precis som en ros luktar vilket är rätt sött men med lite starkt té är den jättegod! Mycket rosenvatten!

Vilken var godast då?
Just såhär var det rätt mäktigt med 6 st. söta kakor därför kändes kaffekakan bra då den bröt av lite. Smaken påminde också lite om lakrits och det gillar ju jag!

1. Kaffe
2. Rosblad
3. Karamell (lite väl söt faktiskt)
4. Apelsinchoklad
5. Hasselnöt
6. Vanilj

Jag åker direkt till Frankrike och köper flera!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är en sötnos!! Coola grejer ovan!! När du hämtat fler i Frankrike så glöm inte bort att bjuda mig på en!

Skicka en kommentar