2.7.09

Cates Skönhetsfavoriter

Ansikte:
Bas - ID Bare minerals
Drygt, fint, bra för huden bara plusplusplus.
Vardagligt om du applicerar med borste eller festligt om du applicerar med primer och svamp.
Sitter som berget och är bra för normal till fet hy! Ser bara naturligt ut och blir aldrig kakigt!

Deras ögonskuggor är för övrigt superbra de också!
Omfattar foundation, mineral viel, concealer samt rouge.

Ögonskugga - MAC Shadestick
Smidigt, fint, och fäster otroligt bra!
Jag överkonsumerar deras färg "Beige-ing". På ögonlocket, under ögonen, i ögonvrån, längs med tårkanalen, under ögonbrynen och ibland även på läpparna! Är också perfekt som underlag för puderögonskygga. Går utmärkt ihop med M.U.S färg "Muffin". Då sitter det hela natta!


Mascara - HR Lash Queen Waterproof
Först provade jag den vanliga sorten Lash Queen och älskade den. Sedan provade jag Lash Queen Feline Blacks men märkte ingen direkt skillnad. Sedan provade jag Lash Queen Waterproof och DAMN vilket trevlig överraskning. Mascaran satt hela dagen utan smulor eller avfärgning på huden runt ögonen. Ögonfransarna behöll även sin fina kurva hela dagen (mina brukar tyvärr bli rakare med tiden på dygnet). It's a keeper!

Remover - HR All Mascaras
Den tar bort vanlig mascara med 7 gnugg. 5 stycken över och 2 stycken under ögat. Den tar bort vattenfast mascara med max 10 gnugg. 7 över och 3 under! :)
Denna fina flaska är i mitt badrumsskåp (jag har ju inget badrumsskåp) för att stanna!
Jag har även läst någonstans att du ska använda remover av samma märke som din mascara! De är skapade att jobba ihop!


Läppglans - Mac Lipglass Prrr
Ett jättefint, beige-rosa läppglans med lätt vaniljdoft. Lagom kladdigt men vilket läppglans är inte det? Detta ger i alla fall en jättefin, glansig färg - solbränd som vinterblek!

Hår:
Schampo - Tigis alla sorter
Jag älskar deras stora schamponflaskor med pump. De räcker i evigheter dessutom luktar de muuummakalasfilibubblangott! Min kontakt på Hårvårdsbaren sa dessutom att det inte spelade så stor roll vilken sort man tog. Det var inte så stor skillnad på schamposorterna = alla var bra! Lila och rosa färgerna är mina favvisar!

Inpackning - Jessicurl Too Shea!
Jag använder inte balsam. Jag använder bara min fina burk jag fick av syrran i julklapp. Jo det är sant, jag har fortfarande kvar den. Tippar på att den räcker en månad till! Min faster som är frisör sa en gång "Balsam är bara utspädd inpackning" så jag tar en liten klick inpackning, späder med lite vatten i handflatan och ta-da, vi har skapat balsam. Det är dock superdupervitkigt att det inte kommer något vatten i kontakt med inpackningen som är kvar i burken/flaskan efter som att det är en färskvara som förstörs av kranvatten. Nog om detta!
Denna produkt är un-der-baaar! Jag har aldrig kommit i kontakt med något som gjort mitt hår så lent och fantastiskt. Doft av kokos har det också och hur gött är inte det?! Det är också helt organiskt utan kemikalier och är utmärkt för er med lockigt hår! Man kan tyligen använda den som handkräm också. Vilken magisk produkt, inte sant?!


Leave in/Styling - Philip B Lovin' Leave-in
Det var Alexander som introducerade mig för denna produkt. Han hade den som stylingprodukt för att få en ostylad men slät look. Det luktar supergott och fräscht och trollar bort alla torra partier på hårstråt som att det ser mer jämnt och mjukt ut. Perfekt att kamma till benan och forma topparna med!

Styling - Osis Dust It
Skitbra produkt som ger volym. Ungefär som årspray i pulverform, fast bättre.
Jag lovar att det inte kommer att lägga sig platt efter ett par timmar som det vanligtvis gör med hårspray. Det är bara at gnugga lite i hårbotten igen och volymen är framme! Suverän upfinning!++


Kropp:
Skrubb - Olivolja+salt=sant
1 del olivolja och en del salt och skrubba på! Jag lovar du kommer bli positivt överraskad!
Jag tänker inte köpa en kropps/ansiktsskrubb ever again! Viktiga instruktioner är att fukta skrubbpartiet noga först och var varsam med dosering. Du kan lätt få gosigt klet överallt i badrummet om du blaskar på för mycket. Det är drygt. Ett tips är att använda socker istället för salt om du har känsligare hy!


Lotion/Olja - Weleda Vildrosolj
a
Innan körde jag på olivolja men det sjönk inte i i huden så fort som jag ville och det blev lätt kladdigt överallt. Men denna kroppsolja som doftar rosor var mycket roligare (och dyrare). När jag fortfarande står i duschen smörjer jag in mig med denna dryga fuktbomb och ut kommer jag sedan färsch som en nyponros. Hej då torra armbågar, hej då fnasiga ben. Hello gudinnehud! Babyolja går också bra och är betydligt billigare - men det doftar inte lika gott!

Händer:
Nagellack - HR Ritual Color Nail Laquer
Innan har jag tyckt att alla nagellack har varit dem samma, tills jag provade detta.
Det torkar fortare än fort och det är superlätt att applicera. Jag har lite svårt att komma på varför men lätt är det. Kan ha med perfekt konsistens samt bra pensel att göra. Det finns i många neutrala färger som jag gillar. Jag är lite beige och tråkig, jag vet, men det fungerar i alla lägen!


Remover - MUS Remover Pads
En smidig liten burk med 25 st fördoppade pads som räcker längre än du tror. Sjukt smidigt och tar bort nagellacket i en svep utan aceton! Loves it!

Nagelfil - Glas
Jag säger bara en sak. Köp en nagelfil i glas nu! Du kommer att tacka mig!


Vad har du för heta tips att dela med dig av?
jag har ännu inte hittat någon bra duschcreme. Jag tycker att alla lämna ifrån sig en äcklig hinna. Jag vill känna mig ren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar