8.3.07

Aand the Winner Iiis:

Martin Backeliiiin!
Jag fick verkligen jättemånga bra förslag. Eller snarare roliga. Men personen som gav bäst var faktiskt, min käre arbetskollega, Martin. Förlsaget Rocco snappade jag upp fort men Ballexander klagade - "Det är ju en porrstjärna juue" osv. Jag höll helt enkelt på att ge upp. Men sen så rotade jag i filmlådan av en anledning och snubblade över en favoritfilm - Alfie! Uuursött namn! Men hur skulle jag göra? Jag kunde ju inte dra igång en tävling, hitta på ett namn själv och sen blåsa av hele skiten. Nä nä! Då såg jag det tolvte inlägget, från Martin med namnet Gergö. Det ligger något internt bakom detta namn (ja det är faktiskt ett riktigt namn) och det var såå bra! Jag gillade Erikas Boing, men då måste man uttala det boeiijng och det är pretty jobbigt. Så vinnaren fick helt enkelt bli Martin.

Här ses förövrigt kockoninen med sina döpare och sina två faddrar.
Nej vi hade inte ett dop.

C: Grattis till vinsten Martin. Varför kom du på just Gergö?
M: För att eeeh... För att det är det islänska ordet för studsig.
C: Där ser man, där ser man! Vad ska du välja för pris då?
M: Jag tar de rökta doftbaconen! De verkar grymt härliga!
C: Bra val! Grattis och enjoy baconen.

Så vad ble nu namnet? Jag kunde inte riktigt bestämma mig och kärt barn har ju många namn så atteeeh:
Rocco Alfie Gergö, men jag kommer ändå bara kallan den för tanniiinen.


2 kommentarer:

audhumble sa...

Din kompis (Sara?) är lik dig. Trodde att det var du som gjorde en konstig min, tills jag klickade på bilden och fick se den i stor storlek.

Anonym sa...

Jag tycker inte att vi är ett dugg lika men det var en på nyår som trodde att vi var syskon... så vi kanske är det, donno!

Skicka en kommentar