1.3.07

Kul eller Inte?

Här följer de bästa skämten i 9 länder:

Frankrike
En man besökte en bondgård och upptäckte en trebent gris som haltade omkring. Märkligt, tyckte han, och frågade bonden om den.
"Den grisen är en hjälte", sa bonden. "Det började brinna i ladan och spred sig till huset där vi alla låg och sov. Grisen klättrade ur sitt bås, befriade alla andra djur och ledde dem i säkerhet. Sedan öppnade han bakdörren till huset och fick ut alla oss innan vi kom till skada. Grisen räddade gården och livet på hela min familj".
"Åh", sa besökaren. "Men varför har den bara tre ben?"
"Det förstår du väl", sa bonden. "En så god gris vill man njuta av länge".

Finland
Den nya läraren försökte använda vad hon lärt sig på högskolan. Hon började lektionen med att säga:
- Alla som tror att ni är dumma, ställ er upp!
Efter några sekunder reste sig lilla Sirkka. Läraren:
- Tror du att du är dum, Sirkka?
- Nej, fröken, men jag tyckte inte att ni skulle behöva stå alldeles ensam.

USA
En man spelar golf med en vän. Han ska just chippa upp bollen på green när ett långt begravningsfölje kommer på vägen bredvid golfbanan.
Varpå golfaren avbryter sitt slag, tar av sin keps och sänker sitt huvud.
- Det var fint gjort, säger vännen.
Mannen svarar:
- Tja, vi var ju ändå gifta i 35 år.

Storbritannien
En kvinna kliver på en buss med sin baby i famnen.
- Fy fanken, det var det fulaste barn jag någonsin sett! säger föraren.
Kvinnan blir jättearg. Hon kokar nästan över när hon sätter sig längst bak i bussen.
När mannen bredvid tittar undrande på henne tycker hon att hon måste förklara sig.
- Föraren förolämpade mig, säger hon.
Mannen säger:
- Gå fram och säg att du ska anmäla honom. Jag kan hålla i apan.

Australien
En kvinna kom till doktorn, orolig. "Titta på mig, jag vaknade och mitt hår var livlöst och slitet, min hy skrynklig och mina ögon blodsprängda. Jag såg ut som ett lik. Vad är det för fel på mig?" Doktorn tittade på henne och sa: "Det är i alla fall inget fel på er syn..."

Kanada
När Nasa skickade upp astronauter upptäckte de att kulspetspennor inte fungerade i tyngdlöshet. Nasa spenderade då tio år och 12 miljarder för att utveckla en penna som gick att använda i tyngdlöshet, upp och ner och i alla temperaturer. Ryssarna använde blyerts.

Tyskland
En general såg att en nyinryckt soldat uppförde sig konstigt. Soldaten plockade upp alla papper han hittade, tittade på dem och sa "Nej, det var det inte!" Sedan la han ner varje papper på marken igen.
Generalen såg till att den nyinryckte fick besöka regementets psykiater. Denne fann att soldaten var rubbad och skrev ut honom från armén. Soldaten tog upp utskrivningspapperet, log och sa: "Här är det!"

Belgien & Danmark
Varför har ankor simfötter?
- För att stampa ut eld.
Varför har elefanter så stora fötter?
- För att stampa ut brinnande ankor.

Världens roligaste historia allesammans
Två jägare är i skogen när en av dem plötsligt rasar ihop. Han verkar inte andas och bara ögonvitorna är synliga.
Den andre tar fram sin mobil, ringer
112 och flämtar:
- Min kamrat är död. Vad ska jag göra?
Mottagaren försöker lugna honom:
- Ta det lugnt. Först måste du förvissa dig om att han verkligen är död.
Det blir tyst och ett skott hörs.
Sedan kommer mannen tillbaka:
- Fixat. Vad gör jag nu?


Njaeee! Vissa var faktiskt inte alls kul?
Min favorit är:
Det finns tre sorters människor här i världen, de som kan räkna och de som inte kan räkna.
Det roliga var att Alexander inte förstod haha! Puss gullunge!

1 kommentar:

audhumble sa...

Inte!
Men han som sköt sin polers var lite rolig, och Alex var också rolig.

Skicka en kommentar