3.12.08

Angående det där med Otrohet

Har läst en artikel från ELLE nr 12, och reflekterar lite och undrar hur nu ni tänker?

Har nu porrfilmer, one night stands och kk-förbindelser gjort att otrohet blivit mer OK? Att ett samhälle som vi nu lever i gjort sexet mer "sexigt" och okänsligt och varierat. Och att män skulle ha större sexdrift än vad kvinnan skulle ha, sägs i denna artikeln vara en total lögn. Och att killar faktiskt är otrogna något oftare än vi tjejer, (eller så är vi bara mer diskreta) varför? När sker själva otrohetstillfället? jag skulle vilja gissa på fyllan. Men ska otrohet bli lika okej som vi nu ser på homosexualitet och sex före äktenskapet?

Jag undrar vad isf det skulle leda till, för min egen del? Såhär jultid tillsammans med min sambo, det är ju hur mysigt som helst, men man kanske kan jag julmysa i flera små söta hus, radhus, insatslägenheter, ja you name it, kanske hemma hos just dig? Kanske kan man få en megastor familj på megakort tid? för ja om det ska vara lika okej som sex före äktenskapet, och vilka har inte barn innan man gift sig?
Jag vet Cate, kanske inte du..Men om det nu var svårt att acceptera och nu är helt vanligt, hur långt ska det vara tillåtet att vara otrogen, först sex och sen ja, är det tillåtet, är väl allt okej? för om folk är otrogna för att de endast vill ha sex och för den sakens skull bedrar den man älskar måste ju sexet vara viktigast och resten bara ett tillbehör? Ja vi får se, den som lever år 3000.

MEN jag tänker inte vara så "modern", jag vill ha min sambo och vårat julmys ifred.

Ska man förlåta? Vill man bli förlåten?

Carrie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar