17.2.09

Ska jag fly landet?

I morgon kommer Caroline!
Vi ska till sömmerskan och sy en provklänning till henne som hon ska som min tärna sen!
Efter att hon varit Norrköping ska hon vidare till Oskarshamn för att senare ta båten vid 8-9snåret till Gotland.

Då är frågan - ska jag följa med?

Jag blir tokig av att vara här hemma. Jag kan inte sova om nätterna för det enda jag tänker på, när jag lagt mig är hus och bröllop. Jag behöver alltså vara extremt trött så jag däckar om jag ska kunna gå och lägga mig fridfullt.

Jag kollade på destinations hemsida och en biljett kostar bara 130:- så det har jag råd med! Tyvärr är det några andra problem!
Vi sitter ju hus/kattvakt och jag tvivlar på att Alexander kommer att ta hand om katterna på samma sätt som jag. Dessutom är han känslig för att vara själv... Alexander alltså haha.

Vi renoverar ju ett hus för fullt och jag kan tänka mig att Alexander har svårt för att ta vissa beslut själv, även om jag tycker att han borde klara av det!

Men så på Gotland så finns mina bästa vän och mina småkusiner. Jag kan ha trevligt med Carro och gå på långa promenader då hon är ledig i två veckor nu samt att jag kan leka med mina kusiner när de kommit hem från dagis/förskolan PLUS att Emma, mitt gudbarn fyller 3 den 24e, PLUS att de har sportlov snart.

Ja, åker jag så stannar jag ju inte för evigt och det skulle allt vara skönt att ta en liten paus från det vanliga livet!

Vad ska jag göra?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åka lite senare när Carro har sin nästa ledighet....och ni kommit till ro eller Alex?

Anonym sa...

Eller hur Alex ska det ju stå...Olga

Anonym sa...

Sv: Hej! ja visst är dom, jag blev fäst på en sekund! Ja, dom finns i svart också, men då är nitarna också svarta, och blanka. Inte lika snyggt tycker jag, men alla tycker ju olika. Fin blogg föresten :)

Anonym sa...

Hej hej! tack för kommentaren :)
Japp, Beatrix är mitt riktiga namn, skrivet på körkortet och allt :) så jag tackar så mycket. Jag tycker absolut du ska döpa din dotter till det när du får dig en :)

Mysig blogg.
Ha en bra dag!!
kramar/B

Anonym sa...

hahaha läste det här inlägget nu! Jag tycker du borde åkaaa!!! Jag skulle göra allt för att komma bort en stund från den här tråkiga vardagen även om det bara är inom sverige! Men jag tror man behöver lite variation i sin vardag annars blir man så lätt uttråkad och deprimerad!! ååk! =)

Skicka en kommentar