20.4.09

Inmålad!

Jag drömde om röster som pratade och pratade. Jag drömde att det var letterna som pratade och pratade. Helt plötsligt vaknar jag till med ett ryck!

Det är på riktigt!!!! Jag hör letterna prata på riktigt!
Ohhh neeeeeeej!
Jag vågar inte riktigt öppna dörren ut till trappen i bara skinnet men hör att de håller på att måla där ute. Shit!

De målar nämligen golvet, jag är inlåst, i många timmar till.
Om jag hade öppnat dörren och visat mig för målarna skulle de ju bara skratta ut mig!
Det var kört för min del. Jag gick och lade mig igen!

Nu vaknar jag igen! Det är Alexander som är nedanför fönstret.
"Hohoho! Du är inmålad!" skrockar han glatt!
"Jag är kissnödig" gnäller jag, men golvet är ännu inte torrt. Alexander säger att hans laptop finns där uppe. Jag börjar genast facebook-chatta med min kusin Ida & Martina från i Lördags då det slår mig att jag kanske skulle bli vän med Martinas kompis Ida. Då finner jag helt plötsligt att jag är inne på Tjoffes konto! Har aldrig varit med om en konstigare grej.

Jag loggar fort ut och kollar historiken på datorn och tjoffes inloggningsuppgifter finns inte ens med. Hade jag bara råkat gå in på hans profilsida?

Jag känner på golvet. Det är nästa torrt. Jag har ont i magen och skallen. Vågar mig ut och ned för trappen i ett huj.

Permanenta spår finns nu för den som vill se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar