6.4.09

Sommar i Stan

I helgen var vi i stan och käkade lite gott med Matsa (och david).
Helan stan var i rörelse och alla verkade ha vaknat till liv efter vinterns mörka tider!

Då kände jag bara hur jag saknade sommar i stan!
"Men är hon störd eller?" tänker säkert ni. Hur kan man sakna sommaren i stan? Det är ju sommaren på landet som är bäst?

Nja, båda är bra på olika sätt!

Alla sitter på caféer, alla kommer tillbaka till hemstan får plugg eller jobb, lyckoruset när man springer ut i bara kjol och linne för att ta en hemgjord glass uppe vid campus, det är mer liv helt enkelt. Andra dofter, andra ljud, andra känslor.

Och så kom det! Saknaden av lägenheten. Då när jag bodde där tyckte jag väl inte att den var något speciell... men nu när man tänker efter var den ju rätt söt!


Jag fick iof aldrig till vardagsrummet något bra! Jag har en känsla över att vardagsrummet vi har nu kommer bli lika dåligt! Dessutom gillar jag inte rött alls. Det är den där jädra soffan vi inreder efter hela tiden. Säkert det dyraste vi har i vårt hem, så man känner ju inte för att byta ut den.


Köket gick i rosa. Förra ägaren skulle säkert ha beiget men det måste blivit något fel när de köpte färg. Dessutom var det NOLL bänkyta så att laga mat och baka var en pina. Vi har vid närmre eftertanke inte så gott om bänkyta nu heller... hmmm. Men stooor diskmaskin :D


Sovrummet, går också i rött. Ganska gulligt faktiskt men fortfarande inte 100.
Pga tidsbrist fick vi tapetsera nybliva sovrummet vitt istället för att måla, vilket i sin tur skar sig mot taket som var i en annan vit färg PLUS att väggen är helt ojämn. Suck, suck, suck.


Mitt rum! Faktiskt bara mitt! Innan var det tomt. Det var meningen att det skulle vara en klädkammare, men det blev aldrig så. Så det fick bli ett kontor istället! Nu har vi ett kontor som är 4x så stort. Vad ska vi fylla det med då? Jag har nog en plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar